Brev:
Sur dreng omkring spisetid
7. december 2011
Alder:
8 mdr.
Sur dreng omkring spisetid
Hej Helen.
Tak for dine gode råd omkring Mikkel, dejligt at se at rådene giver gevinst.
Nu er jeg stødt på en ting som jeg ikke ved hvordan jeg skal komme ud af og dræner familien ved aftensmadstid.
Mikkel bliver stort set hver dag meget sur og skrigende når han skal spise aftensmad. Det er ikke gråd skrig med tårer, men mere utilfredshed. Han skriger simpelthen så højt at det går igennem marv og ben. Det er ofte en kamp at få ham til at få noget ned.
Vi spiser omkring 17.30 men nu har vi prøvet at rykke Mikkels aftensmåltid til kl. 17 for at se om det kunne have en effekt. Det har det umiddelbart ikke.
Jeg tror han både er træt og sulten, men vi har samme oplevelse om han har sovet til 14.30 eller 15.30.
Ofte må han simpelthen væk fra bordet når vi spiser fordi han skriger så højt og han ikke vil have sut eller andet. Han kommer ind på sit legetæppe i stuen men så ligger han jo bare derinde og skriger.
Han kan også have de skrige ture ved det andre måltider, men ikke så udpræget.
Vi har også en stor pige på knap 4 år som har brug for opmærksomhed, når vi spiser da hun ellers ikke får noget ned og er en tynd pige i forvejen.
Det er ved at være rigtig frustrerende at have de sene eftermiddage med skrigende barn som ikke rigtig kan stilles tilfreds.
Har du lidt gode råd til hvordan vi kan få gode eftermiddage uden en meget skrigende 8 mdr barn??
Med venlig hilsen
Charlotte